

Фахівці структурних підрозділів КМДА та РДА 25.09.2025 взяли участь у вебінарі, організованому Міністерством фінансів України в рамках співпраці з Міністерством фі
нансів Королівства Нідерландів, з управління ризиками як одного із взаємопов’язаних елементів внутрішнього контролю, під час якого представник державної установи Нідерландів поділився досвідом із зазначеного питання.

Ризик – це потенційна можливість того, що під час реалізації функцій, процесів та операцій, спрямованих на досягнення встановленої мети (місії), цілей та виконання завдань, можуть виникнути обставини, що призведуть до втрат ресурсу, небезпеки або небажаного результату у майбутньому.

Відповідно до міжнародної практики важливою складовою діяльності з управління ризиками є встановлення зв’язку між різними категоріями ризиків (внутрішні, зовнішні та стратегічні) та елементами управління ризиками (побудова блок-схем, постійна діяльність, періодичні заходи).

Діяльність з управління ризиками здійснюється керівництвом установи та всіма її працівниками під час реалізації свої повноважень. Для успішного досягнення установою своєї мети (місії), цілей та виконання завдань необхідно враховувати ризики на всіх етапах своєї діяльності. Керівники та інші працівники самостійних структурних підрозділів, відповідальні за планування діяльності установи, організацію роботи, управління бюджетними коштами, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, внутрішні аудитори - всі вони відіграють свою роль у створенні середовища для ефективного управління ризиками.

Порядок організації системи внутрішнього контролю у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), районних в місті
Києві державних адміністраціях, підприємствах, установах і організаціях комунальної власності територіальної громади міста Києва, затверджений розпорядженням КМДА від 07.05.2025 № 690.